۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱

در سال 91:

کشتار 2 میلیون طیور در تیران و کرون

کشتار 2 میلیون طیور در تیران و کرون

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر شبکه دامپزشکی تیران و کرون از کشتار نزدیک به 2 میلون مرغ و بوقلمون در کشتارگاه های شهرستان خبر داد.

فضل الله صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت کشتار دام وطیور در شهرستان تیران وکرون اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نزدیک به 2 میلون طیور شامل بیش از 226 هزار قطعه بوقلمون و بیش از یک میلیون 710 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های این شهرستان کشتار شد.

وی افزود: با بازرسی کارشناسان دامپزشکی در سال گذشته 5 تن مرغ غیر قابل نصرف شناسایی و معدوم شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی تیران و کرون ادامه داد: سال گذشته هفت هزار و 500 راس دام سبک، بیشاز پنج هزار و 800 گاو و گوساله و 182 نفر شتر در کشتارگام دام ذبح شد که 450 قطعه جگر و 830 قطعه ریه ناسالم جمع آوری و معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی نظارت دارد که در سال گذشته بیش از هزار و 480 مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است.

پوشش بیش از 100درصدی واکسیناسیون تب مالت در تیران و کرون

دکتر صالحی با بیان اینکه از میان بیش از هزار و 700 عامل بیماری شناخته شده بیش از 830 مورد از عامل های بیماری بین انسان و دام است، تصریح کرد: جلوگیری از شیوع این بیماری ها نقش موثری در انقلاب بیماری از دام به انسان می شود.

وی اذعان داشت: بیماری تب مالت یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در سال گذشته بیش از 100 درصد از پیش بینی واکسیناسیون در دام های شهرستان تیران و کرون صورت گرفته است.

عدم مشاهده کانون بیماری تب برفکی در تیران و کرون

وی همچنین به بیماری های غیر مشترک اشاره کرد و گفت: تب برفکی از بیماری های غیر مشترک است که این بیماری صدمات اقتصادی زیادی برای دامداران ایجاد می کند.

وی یادآورشد: سال گذشته شبکه دامپزشکی شهرستان تیران وکرون در طی چهار طرح سراسری 16 هزار و 728 راس گاو و گوساله و 57 هزار و 228 راس گوسفند و بز علیه این بیماری واکسینه شدند.

 

کد خبر 2040970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha